Pilates

A Pilates torna egy edzésmódszer, ami Joseph Pilatesről, a gyakorlatok kidolgozójáról kapta a nevét. A jellemzői:
– a törzsizomzat erősítése
– a helyes tartás hangsúlyozása
– összpontosítás a saját testre és a légzésre
– lassú, áramló mozdulatok
– megfelelő légzéstechnika
– lazítás.
A gyakorlatok túlnyomó része a talajon ülve vagy fekve végezhető, ízületkímélő , ezért bármilyen korosztálynak ajánlható. A Pilates a törzsizomzat erősítésével és a helyes tartás kialakításával a tartáshibából eredő hát- és derékfájás kiküszöböléséhez is segítséget ad. Erősítő és nyújtó hatású gyakorlatok egyaránt részét képezik, annak érdekében, hogy izmaink a teljes mozgáspályájukon szabadon mozoghassanak. Speciális légzéstechnikája feszültségcsökkentő, stresszoldó hatású. A Pilatest akár a jóga nyugati rokonának is tekinthetjük, mivel a mi kultúránkban ez volt az egyik első test és lélek edzésmódszer. Számomra is ez tette szimpatikussá amellett, hogy harmonikus mozgást eredményez és fejleszti a testtudatot, hiszen a gyakorlatok tudatos, precíz kivitelezése hozza meg az eredményt.
Egy „pilateses” mondás szerint a gyakorlás hatását 10 alkalom után érezzük, 20 után látszik és 30 alkalom után a test is átalakul.

2 hozzászólás “Pilates” bejegyzéshez

  1. Kedves Betty! Szeretnék érdeklődni hogy a 17.keruletben tartasz e órát, pilatest?
    Válaszodat előre is köszönöm.
    Üdv Baranyay Bernadett

    1. Kedves Bernadett!
      Sajnálom, de jelenleg nincs órám a 17. kerületben. Ha lesz, akkor majd kiírom az órarendbe.
      üdv Betty

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük